maandag 9 februari 2015

THE DARK SECRET OF DARK CHOCOLATE ...

Wie had dat ooit gedacht?

Donkere chocolade (met mate) als anti oxidantwapen tegen kanker?!?

Het is echt waar!

Niet gebaseerd op Libelle geruchten of berichten (met alle respect voor mijn geslachtsgenoten die de Libelle regelmatig lezen, waaronder ondergetekende).

Nee bikkelhard bewijs uit de medische database pubmed.com :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=dark+chocolate+anti+oxidant

Nu wist ik dat natuurlijk voordat ik "gericht" donkere chocolade ging eten, JAREN geleden al.

Daarnaast neem ik elke dag het vloeibare supplement pomegranate with red grape van Lamberts (volgens de reformwinkel een gerenommeerd merk van voedingssupplementen) oftwel granaatappel met rode druif.

Waarom?

Vanwege de polyfenol, en de antioxidanteigenschappen van de granaatappel :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24962397

Vanwege het zaad van de rode druif en de eigenschappen ervan :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25593367

Alleen een beetje dat "al het goede" een hoog prijskaartje heeft ...

http://www.greenimport.gr/en-gb/shop-en-gb/category2-en-gb/category-concentrated-fruit-juices-en-gb/category-concentrated-fruit-juices-pomegranate-red-grape-en-gb/pomegranate-en-gb-detail.html

Reken op ongeveer 30 euro per flesje van 500 ml. . Aanbevolen hoeveelheid 15 ml./dag.


n.b.: ik heb boeken gelezen over alternatieve kankerbehandeling (w.o. "the World without Cancer",
waarin zelfs een kuur met het zaad van de rode druif aanbevolen wordt als enige anti-kankerbehandeling). Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid en behandeling en zegt dit niets over mijn visie terzake als ervaringsdeskundige. Ik ben en blijf van mening dat een begeleiding van een oncoloog een noodzaak is als je voor kanker behandeld wordt, en doe in deze blog geen aanbevelingen. Ik geef aan wat ik gelezen heb en wat er als alternatieve kankerbehandeling mogelijk is.

© kanker gezond(er) benaderen 2015.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten