dinsdag 20 januari 2015

BIOMED BEHANDELING(EN)

Ik ben nu tweemaal opgenomen geweest bij de Biomed kliniek in Bad Bergzabern.
De eerste keer oktober 2014 als out-patient en de tweede keer als inpatient.
Het heeft de voorkeur van de kliniek om als inpatient behandeld te worden, en sinds mijn tweede behandelperiode moet ik ze daar volledig gelijk in geven.

Het contact met lotgenoten is van cruciaal belang in het ziekteproces. Immers, kanker hebben is een ding, kankerpatient mogen zijn is een tweede.

Afgezien daarvan wordt je gepamperd door de chef kok die je dagelijks speciale voeding voorschotelt dat van topkwaliteit is en cruciaal is in de kankerbestrijding. De voorgeschotelde voeding kwam verbazingwekkend veel overeen met de voedings adviezen van dr Servand Schreiber in zijn antikanker boek. Afgezien daarvan waan je je in een 5 sterren restaurant, en eenmaal thuiskomende is het werkelijk afkicken.

Feestdagen voor medici kent men nauwelijks in deze kliniek. Zelfs op tweede kerstdag heb ik behandelingen ondergaan.

Mijn behandelingen bestonden voornamelijk uit hyperthermie (mijn Nl oncoloog zegt dat er geen wetenschappelijk bewijs voor bestaat...ik heb hem nog niet het volgende document overhandigd waarin wetenschappelijk uitgelegd wordt wat hyperthermie is en wat het doet bij kankerpatienten)
te downloaden op de volgende internetlink ...

http://www.biomedklinik.de/sites/default/files/artikel-eng-hyperthermie.pdf

De hyperthermie wordt gecombineerd met een vorm van kankerbehandeling toegespitst op mijn type kanker (maar dan medicatie die meer geschikt voor mij was - dus op de tumor en het individu afgestemd -, dus een andere dan in Nl voorgeschreven), zuurstoftherapie, vele vormen van fysiotherapie (TENS, massage, andulation, magneettherapie).

Wat pijnbestrijding betreft heb ik een minder schadelijke pijnstiller bekomen. Daarnaast heb ik nog extra adviezen gekregen inzake bestrijden van meerdere kankersymptomen, waar men in Nl niet eens bij stil staat. Het heeft geen nut dit hier te vermelden. Ik wil het generalistisch houden.

© kanker gezond(er) benaderen 2015.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten