vrijdag 23 januari 2015

KANKER EN HET BELANG VAN VITAMINE D MIN. 40 mg/ml of 100 nmol/l


Tenslotte Vitamine D een hoofdstuk apart.

Toen ik naar Duitsland ging in December had ik een vitamine D tekort (19 mg/ml).
In Nederland (huisarts en oncoloog) weigerde men mij een recept te verstrekken voor vitamine D.
De oncoloog in Duitsland had hier geen moeite mee.

Sedert begin deze maand heb ik hierdoor zelf mijn vitamine D gehalte weer op peil gebracht (net getest), en sterker nog nu heeft de oncoloog in Nederland wel het vervolgrecept voor 8 weken uitgeschreven dat de oncoloog in Duitsland initieel op mijn verzoek uitgeschreven had, op basis van een laboratorisch geconstateerd vitamine D tekort!

Dit is wat de Biologische Krebsabwehr Gesellschaft vermeldt in haar folder over het belang van vitamine D :

Vitamin D gewinnt in letzter Zeit immer mehr an Bedeutung, da bereits viele Gesunde einen Mangel aufweisen. Vitamin D spielt eine wichtige Rolle bei der Kontrolle des Tumorwachstums und der Entstehung von Tumoren. Hohe Vitamin D-Konzentrationen im Blut können nicht nur das Neuauftreten von Tumoren reduzieren, sondern auch bei vorhandenen Krebserkrankungen das Auftreten von Rezidiven oder Metastasen verhindern und die Überlebenschancen verbessern. Eine Berechnung aus den U.S.A. ergab, dass die Anhebung des Vitamin D-Spiegels durch die Gabe von 2.000 I.E. täglich jedes Jahr etwa 58.000 neue Fälle von Brustkrebs verhindern könnte.

Inzwischen zeigen zahlreiche Studien bei Krebspatienten dass eine gute Vitamine D Versorgung vor Ruckfallen und Metastasen schutzen kann. Brustkrebspatienten mit niedrigen Vitamine D Spiegeln haben ein erhoherte Risiko fur Metastasen. Ein Vitamine D Mangel ist unter 20mg/ml!!

In Abhangigkeit von Vitamin D-Spiegel word von Ernahrungswissenschaftlern sogar eine tagliche Zufuhr von 2000-4000 I.E. Vitamin D empfohlen, um bei den meisten Krebspatienten die wunchenwerte Vitamin D-Konzentration von mehr als 40 ng/ml oder 100 nmol/l zu erreichen!

2.000 x 7 = 14.000 I.U. per week.

Na aandringen bij mijn oncoloog heb ik een voorschrift gekregen van 8 weken lang (25.000 I.U. per ampule per week). Dat zegt mij weer voldoende ...

Natuurlijk nooit hoge hoeveelheden vitamine D gebruiken zonder medische begeleiding van een arts!

Interessante literatuur :
"Krebszellen mogen keine Sonne"

http://www.narayana-verlag.de/homoeopathie/pdf/Krebszellen-moegen-keine-Sonne-Vitamin-D-der-Schutzschild-gegen-Krebs-Diabetes-und-Herzerkrankungen-Joerg-Spitz-William-B-Grant.08331_1.pdf

Kort interview met prof dr Jorg Spitz Krebs mogen keine Sonne
https://www.youtube.com/watch?v=qa52Inlo25w

Adviseert maar liefst 4.000 I.U. per dag!!

Dus zit ik met mijn dosering 25.000 I.U./dag niet eens overdreven hoog.


© kanker gezond(er) benaderen 2015.